Jumat, 14 Oktober 2011

‎.
Dua jenis mata yang tidak akan di sentuh api neraka yaitu :
Mata yang menangis karena takut kepada Allah dan mata yang terjaga di waktu malam di jalam Allah.
( HR. Tirmidzi )
 
 
Pesan Rasulullah

Daripada Abu Hurairah RA dia berkata Rasulullah SAW telah bersabda. "Tiga orang yang tidak ditolak doa-doa mereka. Seorang yang berpuasa sehingga dia berbuka, seorang imam (pemerintah) yang adil dan doa seorang yang dizalimi. Allah S.W.T. akan mengangkatnya ke atas awan dan dibuka untuknya pintu-pintu langit dan Allah S.W.T. akan berfirman, "Demi kemuliaanKu, pasti Aku akan menolong kamu walaupun selepas beberapa ketika (demi sesuatu muslihat).
♥♥Assalamualaikum..Bersandarkan diri pada tiang, tak mustahil tiang itu jatuh dan rebah, bersandar pada manusia, kelak ditinggalkan dan meninggalkan, Namun indahnya bersandar pada ALLAH, tak pernah hilang, atau ditinggalkan, Malah lebih utuh dan teguh.Masya ALLAH!

Ya ALLAH.. Engkau memberi kekuatan kepada sesiapa yang engkau kehendaki, Jadikanlah kami hambaMu yang semakin kukuh dan tegar bersandar kepadaMU, mendekatiMu, dan mempunyai impian mahu Melihat MU...aamiin
 
"Nabi saw bersabda, "Perbanyakkanlah selawat padaku pada hari Jumaat, sesiapa berselawat kepadaku satu kali, Allah akan berselawat kepadanya 10 kali."
(HR Baihaqi)"
"
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar